Pengene! Boksesportens verste venn

Kjære godtfolk. 

I natt og i hele dag har det kommet kraftige reaksjoner (fra sentrale hold) på at jeg benyttet meg av funksjonen “send direkte” på facebook. Der filmet jeg fra en skjerm, så resten av Norge også fikk sett boksekampen. Det har endelig blitt lovlig med boksing i Norge, men ikke helt skjønner du.. Hvis du ikke har penger nok, da gjelder ikke dette for deg desverre.

Rar som jeg er, så mener jeg at alle mennesker bør få oppleve god boksing. Hva med alle de som lever på minstegrensa? De som ikke har én eneste krone til overs hver måned, de som har det tøft nok fra før? Det er de som blir rammet av dette pengespillet. Desverre. 

Som den aller første norgesmesteren i poker på norsk jord, er jeg evig takknemlig for at TV2 viser GRATIS poker til det norske folk. Det skaper interesse og engasjement.  Det var rekordmange mennesker som deltok under forrige poker NM, dette velger jeg å takke TV2 for. Både poker og boksing ble jo lovlig under samme regjering. Men boksing er fortsatt bare kjøpt og betalt. Det virker som om boksesporten nok en gang havner under vingene på de som kun skal generere penger.

Ble boksing kun lovlig for at de store herrer skulle tjene penger, eller ble det lovlig for at folket kunne se boksning på norsk jord og tv? Vel… dagens tema snakker vel for seg selv.

Det eneste jeg angrer på i den saken her, er at jeg ikke fikk varslet folk litt tidligere om at jeg sendte fra facebook. Jeg vet også at mange unge fulgte kampen via min sending i går, sunn ungdom som har en stor interesse for sporten.
Nå må dere slutte å sette lokk på alt, og heller ta en u-sving.

At jeg nå blir truet med søksmål og diverse, det får bare være. 500.000 kr endrer fortsatt ikke meningen min.

Da får jeg ta den kampen da, for å skape en ny debatt rundt dette. Debatt skaper også endring husk.

Og nok en gang.. GRATULERER Cecilia!!! Du er så ubeskrivelig viktig.

#tv2 #viaplay #boksing #politikk #brækhus

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg