Video av meg hos verdens beste tannlege, Arne-Henrik Finnanger. På lystgass, haha!

Ja, jeg har tidenes tannlegeskrekk. Det er ikke akkurat noen hemmelighet.

Jeg er den typen som gråter, stikker av fra stolen hvis tannlegen går ut av rommet, stikker av ut bakveien, ja.. du skjønner.

Jeg har unngått tannleger lenge nok nå, jeg måtte bare starte en plass. Jeg tok det første og ledige jeg fikk hos en random tannlege, og bestemte meg for å starte der.

 

Sov ikke nettene før, grudde meg skikkelig og gikk flere runder med meg selv. Avlyste sikkert 10 ganger i mitt eget hodet, da jeg hele tiden fant unskyldninger for og ikke dra. Barnslig, ikke sant? Starter alltid med beroligende tabletter, noe som sjeldent funker, grunnet det enorme adrenalin-nivået som er bygd opp inni meg. Jeg nekter å slippe kontollen når jeg blir så redd, noe som resulterer i en konstant spenning i alle muskler og ledd jeg har i kroppen.

Tannlegen plukket raskt opp dette der jeg satt å grein og ristet. Han foreslo lystgass, sammen med tablettene.

Denne kombinasjonen funket helt utmerket for meg. Legger ved 2 videoer av dette litt lenger ned i innlegget. Hadde totalt latter-kikk vel og merke.

Å føde med lystgass blir vel ingen sak? Hahaha!

Uansett, dette er en tannlege som ser deg, som føler din redsel og behov. Dette er det rareste jeg noen gang har opplevd.

Her er altså Arne-Henrik og Birgit, ved RANHEIM TANNHELSE i Trondheim. <3

Hele atmosfæren ved denne plassen er bare magisk. Så trivelig og hjemmekoslig plass, der jeg straks følte meg både hjemme og ivaretatt.

Dette er vel på mitt verste, når jeg ligger på høyspenn, tårene triller og jeg nesten må holdes fast. Birgit fant roen i meg ganske raskt, med sitt herlige og rolige vesen. 

Når det ble ekstra ille stoppet de alltid opp, grep og strøk hånda mi og venta til jeg ble “klar” igjen. For en innsats, for enkel har jeg aldri vært!

Her er vi i gang med å sette på meg lystgass-maska.

 

Ved godt mot her ser du, haha.

xIwkjAtRgF4

Ikke spør, aner ikke hva som var så morsomt. Men jeg tror faktisk det var tannlegen selv jeg lo av:)

Alt der inne er så rent, ryddig og i orden, noe jeg straks legger merke til på slike plasser.

Fantastik dame som vet å gjøre meg trygg! De tok hånden min ved første sekund, snakka bort hele situasjonen og jeg glemte faktisk at jeg satt i stolen til tider. De tok seg utrolig god tid, alle som jobbet der. De kom inn å strøk meg på kinnet, i panna, holdt hendene mine og snakket til meg som om jeg hadde kjent de i årevis. Helt rart, men så utrolig trygt! Dette har jeg ikke opplevd før, har heller aldri hørt om en slik tannlege? Har du?

Se så koslig da!

Her ser dere skovgård på andre siden av veien, så det er lett å finne fram.

Her holder de til, i første etasje.

 
Nå er jeg faktisk i ferd med og overkomme denne skrekken, noe disse to personene kan takkes for. Jeg fikk til og med privatnummeret deres, i tilfelle noe skulle oppstå. De svarte meg på tlf til alle døgnets tider, både helg og kveld. De møter opp på kontoret uansett tidspunkt, hvis jeg hadde vondt. Jeg fikk den medisinen jeg trengte, og jeg fikk den oppfølgingen jeg hadde behov for. Noe så betryggende og proffesjonelt har jeg ikke sett maken til. Har funnet meg en tannlege for livet, og vil gjerne dele han med deg! Hvis du har tannlegeskrekk, kan jeg sterkt anbefale denne tannlegen

Hvis du bare trenger en god tannlege, som ser dine behov og din timeplan, da er tannlege Finnanger rett person for deg. Man merker når noen dedikerer alt til jobben sin, og han elsker det! Og han er så effektiv, og får gjort enormt mye når jeg først sitter der. Imponert!!  Kontaktinfo kommer her:

Tannlege Arne-Henrik Finnanger

Ranheim Tannhelse, Jakobslivegen 1

5 kommentarer
    1. Skriver under på at den mannen der, er den fødte tryllekunstner..Finnes ikke en tannlege av hans like.:-)

    2. Så utrolig deilig å finne noen du føler deg trygg på! Misliker tannlegen men har ikke tannlegeskrekk. Mer lommeboka som har det.. :p Men jeg hadde en tannlege med stygge tenner, og hun klarte jeg absolutt ikke å gå til. Så var jeg hos ei som var så kort i måten å snakke på at jeg følte meg uvelkommen, men hun anbefalte meg en annen ettersom hun ikke kunne trekke ene visdomstanna mi, og han var suveren! Han sa jeg måtte komme tilbake og ta noen hull og småting, men jeg er verdensmester i å utsette ting så nå er det ene hullet så stort at jeg sikkert må trekke. Beklager lang kommentar :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg